VÅRE KLASSER

Her kan du lese  om våre klasser. iYogas lærere vil gi deg instruksjoner og lære deg hvordan du kan benytte ulike tilpasninger slik at du får utbytte av øvelsene og opplever mestring. 

For å hjelpe deg å velge klasse, har vi kategorisert klassene med tempo og nivå. Tempo referer til hvor raskt vi skifter mellom øvelsene og nivå indikerer kompleksiteten i klassen. Timene vil også preges av instruktørens måte å formidle yoga.

 

Tempo

Rolig tempo:

Myke og rolige bevegelser som både kan holdes over tid eller gjøres i et behagelig tempo som er lett å følge.  Du blir ikke svett, men vil oppleve å ha beveget kroppen på en god måte. 

Moderat tempo:

Instruksjoner som er lett å følge for alle. Du kan bli varm og kanskje svett i klasser med moderat tempo, men du vil fortsatt oppleve å ha god tid mellom øvelsene, og når det gis instruksjoner og veiledning. 

Raskt tempo:

Instruksjon og bevegelse mellom øvelsene foregår i et raskt tempo. Dynamikk og tempo i klassen gir varme og du kan kjenne at pulsen øker. 

Nivå

Nivå 1: 

Enkle overganger mellom øvelsene som alle mestrer. Det jobbes ferdig i ett plan før det gjøres øvelser i neste plan. Slik unngår du hyppige skifter mellom liggende, sittende og stående øvelser. 

Nivå 2: 

Variert og tilpasset øvelsesutvalg som gir opplevelse av mestring. Skiftene mellom de ulike plan er lett å følge. Ingen avanserte balanseøvelser eller bindinger. 

Nivå 3:

Kan inneholde avanserte og krevende øvelser som eksempelvis bindinger og balanseøvelser. Bevegelse og skifte i alle retninger samt plan kan gjøres raskt og hyppig.

YIN IYOGA

Mandager kl 20.15 (Rolig 1)
Torsdager kl 20.30 (Rolig 1)

Fredag kl 17.15, - self massasje, (Rolig 1). Drop-in 20.11 og 18.12 (1/2 pris for deg som har fast plass på annet kurs)

Lørdag kl 10.00, - self massasje, (Rolig 1). Drop-in 7.11 og 5.12 (1/2 pris for deg som har fast plass på annet kurs)

I Yin iYoga tøyer du i muskulatur og bindevev samtidig som du finner hvile og avspenning. Fokus på pust og avspenning skaper en unik ro i kropp og sinn. Øvelsene i Yin iYoga holdes fra ca. 2 - 10 minutter. Tøyende øvelser i bindevevet og muskulatur stimulere væske-produksjonen i ledd, fasia og muskulatur. Slik «smører» øvelsene kroppen, som redusere smerte og bedre bevegelighet. Avspenning og ro gir energi og bedre søvnkvalitet. 

I Yin iYoga kan du gi slipp på hverdagens krav og plikter. Du vil oppleve å lande, som også reduserer fysisk og mentalt stress. 

Yin iYoga - med self-massasje vil du i tillegg yin øvelser benytte trigger-baller for å massere og stimulere triggerpunkter i muskulatur, bindevev og fasia.

Yin iYoga for alle.

MEDIYOGA

Tirsdager kl 20.30 (Rolig 1)

I Mediyoga gjør du rolige øvelser, og det settes av tid til hvile og meditasjon. Når du gjør øvelser, hviler og mediterer, vil du kjenner at du får kontakt med pusten og kan landet i øyeblikket. I Mediyoga jobbes det både fysisk, mentalt og på det følelsesmessige plan. Du vil få alternativer og tilpasninger når du har behov og trenger det. Mantra (yogasang) som synges har en beroligende effekt på kropp og sinn. Lyden og vibrasjonene stimulere sanser og følelser. Mediyoga er basert på kunnskap og forskning om hvordan øke indre ro samt redusere stress og smerter. Forskning viser at Mediyoga kan gi bedre søvn, regulere blodtrykk, bedre hormonbalanse samt redusere  rygg-/nakkesmerter og hodepine.

Mediyoga passer for alle, og spesielt for deg som ønsker å redusere mentalt og fysisk stress, samt har behov for å gjøre øvelser som øker overskudd og energi.

DYNAMISK YOGA

Mandager kl 18.30 (Moderat 2) 
Tirsdager kl 19.00 (Moderat 2) 
Onsdager kl 12.30 ( Moderat 1) Myk yoga 
Onsdager kl 19.00 (Moderat 3) 
Torsdager kl 19.00 (Moderat 2) 
Fredager kl 10.00 (Moderat 2) 

I Dynamisk yoga gjør du øvelser for hele kroppen. Avhengig av klassens tempo og nivå vil de styrkende, tøyende og avslappende øvelsene tilpasses klassen nivå og tempo. I klassen vil det være dynamisk og statisk belastning på armer og skuldre tilpasset nivået til klassen. Når du deltar på Dynamisk yoga vil du få veiledning og alternativer slik at du får utbytte av øvelsene og opplever mestring.

I Dynamisk yoga er det en nysgjerrig og utforskende tilnærming til yoga. Du vil oppleve at det er en lett og uhøytidelig stemning og en inkluderende atmosfære i klassen. Etter klassen kjenner du at kroppen er mykere og fylt av følelsen av letthet og glede. 

Dynamisk yoga passer for alle, velg den klassen som har det tempo og nivå som passer for deg. 

FLYT IYOGA

Tirsdager kl 17.30 (Raskt 3) 

I Flyt iYoga gjør du dynamiske øvelser med mye bevegelse i tillegg til rolige øvelser som tøyer og løser opp i spent muskulatur. Øvelsene settes sammen i sekvenser med flytende overganger, gjerne med en god kombinasjon av styrkende øvelser og bevegelighetsøvelser. Det er minimalt med belastning på armer, skuldre og håndledd. Klassen passer derfor godt for deg som ikke ønsker belastning på armer og skuldre. Om nødvendig får du alternativer slik at du skal få utbytte og oppleve mestring. Vi tilnærmer oss yoga med en nysgjerrig, utforskende og leken holdning. Du vil oppleve at det er en lett og uhøytidelig stemning og en inkluderende atmosfære i klassen. 

STYRKE IYOGA

Tirsdager kl 10.00 (Moderat 1)
Onsdager kl 20.30 (Moderat 2)
Torsdager kl 17.30 (Rask 2)

Styrke iYoga kombinerer styrke og yoga. I klassen gjør du styrkeøvelser for store og små muskelgrupper, balanseøvelser, bevegelighetsøvelser samt fokuserer på ro, avspenning og tilstedeværelse. Styrke iYoga gjør deg sterkere, og du vil oppleve at øvelsene løser opp i spenninger og gir økt bevegelighet. Økt styrke og bevegelighet forebygger smerter og skader. Avspenning og fokus på pust har god effekt på mental helse.

Styrke iYoga  passer for alle som liker å trene styrke og gjøre yoga. Øvelser tilpasses slik at du får den belastning og de utfordring som er best for deg. 

ILØPING

Tirsdager kl 18.15

I iLøping trener du ute sammen med andre. Du motiveres til å ta utfordringer samtidig som du opplever mestring. Regelmessig trening ute i naturen gir økt velvære, bedre humør og søvnkvalitet samt mer energi. I løpet av kurset får du varierte treningsøkter, i hovedsak på grusveier og stier. iLøping gir deg også ideer og inspirasjon til egen trening.
Kurset passer for alle. Både for deg som løper i dag, og for deg som ønsker å begynne å løpe. Det er ingen krav til forkunnskaper eller at du trener regelmessig.

  • Facebook
  • Instagram

©2020 by iYoga AS. Proudly created with Wix.com