Gravid iYoga

Fysisk aktivitet under svangerskapet er bra for mor og babyen i magen. Fysisk aktivitet styrker, strekker og løser opp i stiv og stram muskulatur, slik styrker du kroppen for de endringer den går gjennom i løpet av svangerskapet. I tillegg vil du opplever mindre smerter og mer velvære. Fysisk aktivitet og hvile og avspenning gir gode vekstvilkår for babyen og er en god forberedelse til fødselen.

Klasser med moderat tempo vil gi deg styrkende øvelser samt gode strekk- og avspenningsøvelser. Alle øvelser kan tilpasses den gravide kroppen slik at du får godt utbytte.

Klasser med rolig tempo gir deg ro, avspenning, rolige tøyene øvelser samt fokus på pust.  Fokus på pust og tilstedeværelse er også gode arbeidsverktøy under fødsel.

Når du kommer på klasser med moderat og rolig tempo vil du oppleve at det gir overskudd i hverdagen og en god følelse i kropp og sinn.

Klasser med moderat tempo.
Sakte iYoga 1,  tirsdag kl 19.00, torsdag kl 19.00 og fredag kl 10.00.
Sakte styrke iYoga, tirsdag kl 10.00.

Styrke (moderat belastning) Kondisjon Balanse Koreografi Bevegelighet Avspenning Pulsøkning
2-3 2 1 2-3 1-2

Klasser med rolig tempo.
Yin iYoga, mandag kl 20.15 og torsdag kl 20.30.
Mediyoga, onsdag kl 19.00.

Styrke Kondisjon Balanse Koreografi Bevegelighet Avspenning Pulsøkning
3 3

Gjorde du yoga og trente regelmessig før graviditet, og du har et normalt svangerskap, kan du fortsette med samme aktivitetsnivå. Vær bevisst og tilpass belastning utover svangerskapet. Er du ny med trening og yoga anbefaler vi å starte i 12. svangerskapsuke.  Vi anbefaler alle våre deltaker og konferere med lege og annet helsepersonell om en er usikker om aktiviteten er egnet for en.

Du kan delta fast på kurs eller du kan benytte klippekort samt kjøpe drop-in på enkelttimer. Du trenger ikke erfaring fra yoga eller annen trening for å få utbytte av å delta.

Send mail til post@iyoga for påmelding til kurs og klasser samt for å kjøpe klippekort og drop-in. Her finner du pris på kurs, klippekort og drop-in.