Hvilke klasser passer for meg?

Vi ønsker å hjelpe deg med å finne frem til de klassene som passer best for deg.

Vi har et bredt utvalg av klasser som dekker forskjellige behov, både innen yoga og utetrening. Hvilken klasse du skal velge avhenger av hva du ønsker. Vi har kategorisert våre klasser slik at du enkelt skal få en forståelse for hva du kan forvente og slik finne frem til hvilke klasser som kan passe deg best.

I hovedtrekk har vi delt opp klassene i tre ulike tempo nivåer; rolig, moderat og rask.

Rolig tempo

Her er det lite eller få dynamiske øvelser og det er lett å følge de ulike øvelsene. De fleste øvelsene gjøres liggende eller sittende. Klassene foregår i et rolig tempo og du blir sjelden svett.

Moderat tempo

I disse klassene vil du oppleve et rolig og behagelig tempo som er lett å følge for alle. Du vil oppleve å ha god tid når det gis instruksjoner og veiledning inn og ut av de enkelte øvelsene. Det gjøres stående, sittende og liggende øvelser. Du vil oppleve å bevege hele kroppen og noen ganger kan du bli varm og svett.

Raskt tempo

Instruksjon og bevegelse mellom øvelsene foregår i et raskt tempo. Ved at tempoet i og mellom øvelsene er raskt vil du kjenne på varme og pulsøkning. Det er ikke uvanlig å bli svett i disse klassene og du vil kjenne på følelsen av å ha gjennomført en god treningsøkt.

Beskrivelse av hver enkelte klasse

Samtlige klasser beskrives også gjennom syv ulike kategorier. Dette for å gi en forståelse av hvor representert de ulike kategoriene er i de ulike klassene. Du vil se at enkelte klasser innehar flere kategorier. De ulike kategoriene er styrke, kondisjon, pulsøkning, balanse, koreografi, bevegelighet og avspenning. Tilstedeværelse av de ulike kategoriene beskrives på en skala fra – til 3, hvor – er ikke tilstede og 3 er tydelig tilstede.

Styrke – Det vil være fokus på funksjonelle, styrkende øvelser for store og små muskelgrupper.

Kondisjon – Fokus i klassen er å øke kondisjon, utholdenhet og slik få mer overskudd. Du vil kjenne at pusten og pulsen øker.

Balanse – Det gjøres øvelser som utfordrer balansen.

Koreografi – Viser til hvor mange øvelser du kan forvente i løpet av klassen samt hvor utfordrende og lekende øvelsene kan være.

Bevegelighet – Øvelser hvor det tøyes og løses opp i muskulatur for å øke mobilitet og bevegelighet.

Avspenning – Ro, avspenning og tilstedeværelse. Gjennom fokus på pust skapes ro og avspenning i kropp og sinn.

Pulsøkning – Viser til hvordan dynamiske øvelser, tempo og belasting av muskulatur kan gi økt puls.

Hvor finner jeg klassene?

I menyen under “klasser” finner du informasjon om yogaklasser og utetrening. Under “workshop” kan du lese mer om våre ulike workshops. Du vil også finne oversikt over faste klasser og workshop i timeplanen.