iBevegelse (rolig/moderat tempo)

iBevegelse er et lavterskel treningstilbud for deg som ønsker å komme i bedre form og som liker å være ute. I løpet av kurset vil du oppleve å få bedre kondisjon, bli sterkere og kjenne på gleden av å være ute i naturen sammen med andre som også ønsker å trene ute.

Når du deltar på iBevegelse får du mulighet til å trene i variert terreng som på grusveier og stier. iBevegelse sikrer at du får variert, morsom og innholdsrik trening som gir god helse- og treningsgevinst. Kurset passer for alle uansett alder, også spesielt for deg som ikke trener. Kan du gå rolig i slake motbakker og du ønsker å komme i bedre form og få bedre helse er dette kurset for deg.

Hver trening inneholder kondisjon, styrke og balansetrening samt tøying og bevegelighetsøvelser. Vi vil benytte motbakker i ulike varianter for å øke puls. Styrke- og balanseøvelsene er spesielt utvalgt for at du skal oppleve mestring og kjenne at du blir i bedre form. Hver trening avsluttes med gode uttøyinger og bevegelighetsøvelser.

Gjennom individuell oppfølging og tilrettelagte øvelser vil du både kjenne på utfordringer og mestring. Som en del av gruppen vil du bli motivert, inspirert og få energi til å fortsette å trene og slik oppleve god effekt av investert tid i iBevegelse.

Gjennom kurset snakker vi om ulike temaer som vil gi deg innsikt og kunnskap om hvilke helsegevinster som kan oppnåes ved å trene. Vi vil også snakke om hvilke sko og klær som egner seg, og hva som kan være fint å spise før og etter trening. I tillegg har vi stort fokus på hvordan du selv kan motivere deg til å være mer i bevegelse og fortsette å trene.

iBevegelse er på torsdager klokken 18.00-19.00 og oppstart er torsdag 4. april.

Patricia og Børre vil motivere deg til å gi det lille ekstra slik at du føler progresjon gjennom kurset.

Ofte stilte spørsmål om kurset:

Passer kurset for meg som er svært utrent?
Ja, fordi du vil bli med i en gruppe som motiverer og hjelper hverandre til å oppnå individuelle mål. Liker du å presse deg og er bekvem med høy puls kan du vurdere iLøping.

Vil jeg få utbytte når jeg trenere 1 gang i uken?
Ja, fordi du får styrketrening, kondisjonstrening og tøyeøvelser tilpasset deg.

Jeg jogger ikke og ønsker å bli i bedre form uten å jogge, passer iBevegelse da?
Ja, fordi vi legger opp til gange i ulikt tempo og terreng for å bedre kondisjon. I tillegg vil styrkeøvelsene også gi økt helsegevinst og gjør at kroppen tåle mer belastning.

Jeg har vondt i knær og ledd, kan jeg være med på iBevegelse?
Ja, dersom du kan gå tur i dag kan du være med. Vi vil benytte gange som er mer skånsomt for ledd, i tillegg vil vi tilpasse utfordring og øvelser til den enkelte. Instruktøren vil også motivere deg samt ha dialog underveis slik at du tilpasser belastingen.

Jeg er gravid, passer iBevegelse for meg?
Ja, trener du litt fra før og ønsker å opprettholde formen under svangerskapet passer iBevegelse. Vi tilpasser øvelsen slik at du vil oppleve å få utbytte. Trening under svangerskapet er bra både for mor og barn. En stekt og opplagt mamma gir gode vekstvilkår for barnet. Trening under svangerskapet kan også være en god forberedelse til fødsel.

Jeg er godt voksen passer iBevegelse for meg?
Ja, alle uansett alder får helsegevinst av kondisjon- og styrketrening. Aktivitet og trening gir økt livskvalitet, mer energi og bedre søvnkvalitet.

Du må vurdere om du skal velge iBevegelse eller iLøping da det er stor forskjell på intensiteten på kursene. Send oss gjeren en mail om du er usikker så kan vi ha en dialog på hvilket kurs som passer deg best.

Velkommen 🙂 Sammen er vi iBevegelse til mer overskudd, økt energi, økt søvnkvalitet, velvære og ikke minst gleden av å være ute sammen og iBevegelse.