Dynamisk yoga

I Dynamisk yoga gjør du øvelser for hele kroppen, både  styrkende, tøyende og avslappende øvelser. Det gjøres alltid sol-hilsninger i Dynamisk yoga, og det vil være dynamisk og statisk belastning på armer og skuldre. Instruktørene vil gi deg alternativer slik at du  får utbytte av øvelsene og opplever mestring.

Vi tilnærmer oss yoga med en nysgjerrig og utforskende holdning i Dynamisk yoga. Du vil oppleve at det er en lett og uhøytidelig stemning og en inkluderende atmosfære i klassen. Etter klassen kjenner du at kroppen er mykere og fylt av følelsen av letthet og glede. 

På timeplanen finner du Dynamisk yoga med moderat og raskt tempo samt nivå 2 og 3. 

Klasser med moderat tempo har et tempo som er lett å følge for alle. Du vil ha god tid når det gis instruksjoner og veiledning inn og ut av de enkelte øvelsene, samt når du er i øvelsen. Noen ganger kan du bli varm og kanskje svett i klasser med moderat tempo.

Klasser med raskt tempo vil instruksjon og bevegelse mellom øvelsene foregå i et raskt tempo. Dynamikk og tempo i klassen gir varme og du kan kjenne at  pulsen øker. Det er ikke uvanlig å bli svett i disse klassene.

Nivå 2

  • Tilgjenglige øvelser og bevegelser som passer for alle som liker øvelser som gir bevegelse for hele kroppen. 
  • Variert og tilpasset øvelsesutvalg som gir opplevelse av mestring. 
  • Skifte mellom de ulike plan foregår i et tempo som er lett å følge. 

Nivå 3

  • Mye bevegelse og variert øvelsesutvalg som settes sammen i sekvenser.
  • Skifte mellom de ulike plan, liggende, sittende og stående kan foregå i et raskt tempo. 
  • Kan være avanserte og krevende øvelser som kan oppleves som utfordrende og lekende.
  • Bindinger og balanseøvelser som kan være utfordrende og lekende. 
  • Bevegelse i alle retninger og nivåere på matten. Eksempelvis frem og tilbake på matten, fra sittende til stående og sidelengs på matten