Yin iYoga

I Yin iYoga tøyer du  i muskulatur og bindevev samtidig som du finner hvile. Fokus på pust, avspenning og  innovervendt oppmerksomhet skaper en unik ro i kropp og sinn. Øvelsene i Yin iYoga holdes fra ca. 2 – 10 minutter. 

Yin iYoga “smører” kroppen. Øvelser som  tøyer i bindevevet og muskulatur stimulerer væske-produksjonen i ledd, fasia og muskulatur. Dette gir mindre smerte og bedre bevegelighet. I tillegg gir avspenning og ro mer energi og bedre søvnkvalitet. 

Yin iYoga gir en opplevelse av å lande og være tilstede i øyeblikket. I Yin iYoga kan du gi slipp på hverdagens krav og plikter som også gir redusert fysisk og mentalt stress. 

Yin iYoga passer for alle.

På timeplanen finner du Yin iYoga med rolig tempo og nivå 1. 

Klasser med rolig tempo har lite eller få dynamiske øvelser. Øvelsene gjøres i et rolig tempo og du blir ikke svett i disse klassene. De fleste øvelsene gjøres liggende eller sittende. 

Nivå 1

  • Tilgjengelige øvelser og bevegelser som er lett å tilpasse og som alle mestrer. 
  • Enkle overganger mellom øvelsene som alle mestrer. 
  • Det jobbes ferdig i ett plan før det gjøres øvelser i neste plan. Slik unngår du hyppige skifter mellom liggende, sittende og stående øvelser.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sitater fra deltagere:
”Akkurat det jeg trenger for å kunne koble av en times tid og bare ha litt ”meg-tid”.”
“Yin iYoga har gitt meg en bedre hverdag med mindre vondter i kroppen og mer overskudd”

“Jeg kjenner at spenningene slipper taket og hodepinen pleier å bli borte etter en Yin iYoga time.”
”En veldig god pause fra hverdagens stress.”