Sakte iYoga 2

Ønsker du å gjøre yoga i et rolig tempo, med varierte øvelser som tilpasset slik at du føler mestring, er dette timen for deg. Sakte iYoga 2 er for alle med normal fysikk som liker bevegelse og ønsker å kjenne at du har trent.
Forskjell på Sakte iYoga 1 og Sakte iYoga 2 er at du vil gjøre flere solhilsner i Sakte iYoga 2 og slik få mer styrke for armer, skulder og overkropp. Den gode følelsen Sakte iYoga 1 gir vil du også kjenne når når du deltar på Sakte iYoga 2. Hos oss sier vi at Sakte iYoga 2 er storesøster til Sakte iYoga 1.

I løpet av timen jobbes det med hele kroppen samtidig som pust og bevegelse koordineres. Stillingene holdes i mellom 5 og 10 pust slik at du får god tid i hver øvelse. Sakte iYoga 2 gir varme, styrker muskulatur og økt bevegelighet. Du vil også få mulighet til å gjøre morsomme balanse øvelser som bringer frem latter og smil. I hver time settes det av tid til å fokusere på avspenning og ro slik at du kan forlate klassen med et rolig sinn og en god følelse i kroppen.

iYoga gir:

  • Styrkeøvelser
  • Bevegelighetstrening
  • Fokus på pust for å kunne roe kroppen og tankene
  • Avspenning i starten og slutten av klassen
  • Letthet og smil
  • Kraft og energi

Timene ledes av Nina.   Hun leder klassen slik at du vil oppleve mestring. Nina formidler yoga på en tydelig, lett og forståelig måte. Temaer hun tar opp i klassen kan hjelpe deg til å integrere yoga som en naturlig del av din hverdag. Med sitt milde vesen og inkluderende væremåte guider hun deg gjennom en varierte klasser. Du vil få følelsen av å ha trent, strukket på muskulatur og slappet av. Du kan oppleve å bli utfordret på en uhøytidelig måte med latter og smil. Etter timen kan du gå ut med en følelse av ro og velvære.



Sitater fra deltakere:
”Jeg har fått bedre balanse, mykhet og styrke. Det aller beste er den mentale treningen – takler mentalt stress bedre.”
”Dyktig og kunnskapsrik instruktør som ikke bare står foran og viser øvelsene, men som går rundt og korrigerer og ser oss alle.
”Det er fint og variert og med passe utfordringer, at man kan styre litt selv hvor hard økten skal være.”