MediYoga

I Mediyoga  gjør du rolige yogaøvelser og du får tid til hvile og meditasjon. Når du gjøre øvelser, hviler og mediterer vil du kjenner at du får kontakt med pusten. I Mediyoga  vil du  jobbe både fysisk, mentalt og på det følelsesmessige plan. Du vil få alternativer og tilpasninger når du har behov og trenger det. Mantra (yogasang) som synges har en beroligende effekt på kropp og sinn gjennom lyden og vibrasjonene.  

Mediyoga er basert på  kunnskap og forskning om hvordan øke indre ro og redusere stress og smerter. Forskning kan vise at Mediyoga kan gi  bedre søvn, regulere blodtrykk, bedre hormonbalanse og redusere  rygg/nakkesmerter og hodepine.

På timeplanen finner du Mediyoga med rolig tempo og innholdsnivå 1. 

Klasser med rolig tempo har lite eller få dynamiske øvelser. Øvelsene gjøres i et rolig tempo og du blir ikke svett i disse klassene. De fleste øvelsene gjøres liggende eller sittende. 

Nivå 1

  • Tilgjenglige øvelser og bevegelser som er lett å tilpasse og som alle mestrer. 
  • Enkle overganger mellom øvelsene som alle mestrer. 
  • Det jobbes ferdig i ett plan før det gjøres øvelser i neste plan. Slik unngår du hyppige skifter mellom liggende, sittende og stående.