Flyt iYoga

I Flyt iYoga gjør du dynamiske øvelser med mye bevegelse i tillegg til rolige øvelser som tøyer og løser opp i spent muskulatur. Øvelsene settes sammen i sekvenser med flytende overganger i en god kombinasjon av styrkende øvelser og bevegelighetsøvelser. 

Det er minimalt med belastning på armer, skuldre og håndledd i Flyt iYoga. Klassen passer derfor godt for deg som ikke ønsker belastning på armer og skuldre. Du vil også få alternativer om nødvendig slik at du skal få utbytte av øvelsene og oppleve mestring.

I Flyt i Yoga tilnærmer vi oss yoga med en nysgjerrig og utforskende holdning. Du vil oppleve at det er en lett og uhøytidelig stemning og en  inkluderende atmosfære i klassen. Etter klassen kan du kjenne at kroppen er mykere og fylt av en følelse av letthet og glede. 

På timeplanen finner du Flyt iYoga med raskt tempo og nivå 3.

Klasser med raskt tempo vil instruksjon og bevegelse mellom øvelsene foregå i et raskt tempo. Dynamikk og tempo i klassen gir varme og du kan kjenne på pulsøkning. Det er ikke uvanlig å bli svett i disse klassene. 

Nivå 3

  • Mye bevegelse og variert øvelsesutvalg som settes sammen i sekvenser.
  • Skifte mellom de ulike plan kan foregå i et raskt tempo. 
  • Kan være avanserte og krevende øvelser som kan oppleves som utfordrende og lekende.
  • Bindinger og balanseøvelser som kan være utfordrende og lekende. 
  • Bevegelse i alle retninger og nivåere på matten. Eksempelvis frem og tilbake på matten, fra sittende til stående og sidelengs på matten.

 

 

Sitater fra deltakere:
”Det gir en sånn glede og ro å kunne bevege seg så mye og bli varm og svett.”
”Er veldig glad i det at vi blir gode og svette og slitne, men likevel får tid til å bli myke og avslappede på slutten.”