Sakte iYoga

En sakte dynamisk yogaform for alle som ønsker bevegelse. Passer for deg som er stiv, ønsker å holde deg myk eller holde deg frisk. Den passer for nybegynnere, erfarne som ønsker en rolig dynamisk time, gammel som ung og gravide som er i normal fysisk form.

I løpet av timen jobbes det med hele kroppen. Det er en blanding av sakte styrkende øvelser og uttøyning med pust i forhold til bevegelse. En god kombinasjon av “trening” og avspenning. Det er forskjellig hva som vektlegges fra gang til gang som for eksempel mage/rygg, rotasjoner eller balanse samt et tema for å sette fokuset på timen.

Sakte iYoga gir:

  • Fokus på pust for å kunne roe kroppen og tankene
  • Styrkeøvelser
  • Bevegelighetstrening
  • Balanseøvelser
  • Avspenning i starten og slutten av klassen
  • Ro
  • Dyp pust
  • Velvære

Tempoet og fremdriften i klassen er langsom med “pustepauser” mellom øvelsene. Det fokuseres på at øvelsene skal mestres og på å ha “godfølelsen” når du er ferdig på timen.

Timene ledes av CarinaAnne Kristine

 

Sitater fra deltakere:
”Veldig positivt og godt for meg som person. Har blitt mye roligere, og også sterkere og mykere i kroppen.”
”Flotte kurs som jeg trives veldig bra i. Har nakke- og kneproblemer, men det fungerer likevel. Var hos fysioterapeut pga nakken, og ble anbefalt mange av de øvelsene dere benytter. ”