iLøping

Liker du å trene ute sammen med andre og motiveres du av å få utfordringer som du kan strekke deg etter, og som du vil oppleve å mestre. Ønsker du godfølelsen i kroppen, et smil om munnen og en hyggelig felles prat etter endt trening. Da er iLøping noe for deg.

Det å trene sammen med andre gjør det lettere å opprettholde trening over tid. iLøping sikrer deg varierte treningsøkter som i hovedsak gjøres på grusveier og stier. Treningsøktene gir deg også ideer og inspirasjon til egen trening. Det å være ute i seg selv gir en god følelse og økt velvære. I tillegg vil trening bedre humør, gi økt søvnkvalitet og mer energi og ikke minst god følelsen i kroppen etter endt trening.

Kurset passer for alle. Både for deg som løper i dag, og for deg som ønsker å begynne å løpe. Det er ingen krav til forkunnskaper eller at du trener regelmessig. Som en del av gruppen vil du bli motivert, inspirert og få energi til å fortsette å trene, og slik oppleve god effekt av investert tid i trening. På kurset vil du bli motivert til å gi det lille ekstra både av treneren og av de andre i gruppen.

Løpingen ledes av Børre som vil motivere deg til å gi det lille ekstra slik at du føler progresjon gjennom hele kurset.

Ofte stilte spørsmål om kurset:

Passer kurset for meg som er svært utrent?
Ja, men du bør like å presse deg og kjenne på økt puls. Hver trening legges opp slik at det er mulig å gjøre individuelle tilpasninger og slik vil du oppleve å få utfordring og mestring som gir god treningseffekt. Har du aldri jogget før eller kjent på økt puls over tid vil vi anbefale deg å starte med iBevegelse.

Passer kurset for meg som er godt trent?
Ja, fordi det er varierte intervalløkter som er den beste måten å øke kondisjon og utholdenhet på. Under intervalløktene holder vi oss samlet selv om nivået er forskjellig.

Jeg har kun løpt sporadisk og synes det er tung å motivere meg til å jogge alene. I tillegg har jeg aldri funnet den store trenings gleden, passer iLøping da?
Ja, fordi det er motiverende å trene ute og sammen med andre. Å trene sammen gir motivasjon og inspirasjon til å fortsette. I tillegg gir det å bevege seg ut i frisk luft og en god følelse i kroppen og et bedre humør 🙂

Jeg har vondt i knær og ledd, kan jeg være med på iLøping?
Ja, så lenge legen din ikke har anbefalt deg å være forsiktig med å løpe. Et alternativ kan være å starte med iBevegelse. Kan du gå tur i dag kan du være med på iBevegelse. iLøping kan da være et mål når kroppen er blitt sterkere og vant til mer belastning.

Jeg er godt voksen passer iLøping for meg?
Ja, alle uansett alder kan være med på iLøping. Liker du å øke puls, kjenne på gleden i kroppen og sinnet når du har gitt det lille ekstra da vil du finne glede i å være med på iLøping.

Du må vurdere om du skal velge iBevegelse eller iLøping da det er stor forskjell på intensiteten på kursene. Send oss gjeren en mail om du er usikker så kan vi ha en dialog på hvilket kurs som passer deg best.

Velkommen 🙂 Vi gleder oss til mange fine, morsomme, utfordrende og harde løpeturer sammen med deg.

Vi anbefaler deg også å gå på yoga en gang i uken samtidig som du deltar på iLøping. Aktuelle kurs hos oss er Styrke iYoga, Rask iYogaSakte iYoga, Flyt iYoga eller Yin iYoga.