Yoga for nybegynnere

Før du velge yogaklasse tenk gjennom hva du ønsker ut av yogaen og hva du vil sitte igjen med når du har vært på yoga.

Alle klasser passer i utgangspunktet for alle, våre klasser har forskjellig fokus og dekker forskjellige behov og derfor skal du velge klasse ut fra hvilket behov du ønsker å få dekket. I begynnelsen vil øvelsene være litt uvante etter som yoga er nytt. Allikevel etter to-tre ganger vil du fint komme inn i yogaformen og få godt utbytte av alle våre timer selv om du er ny.

Ønsker du primært reduksjon av negativt stress, ro og fokus på pust vil timene Energibalanse og mediyoga være timene å melde seg på.

Ønsker du primært økt bevegelighet og få gode tøyeøvelser som løser opp i stive og spente muskler vil vi anbefale Yin iYoga. Dette er en rolig yogaklasse med fokus på å tøye i store og små muskler i hele kroppen og som gir økt bevegelighet og kan redusere risiko for skader.

Ønsker du å gjøre yoga som både gir økt bevegelighet og styrke, anbefaler vi deg å velge dynamiske klasser. Er du ny med yoga kan klasser med et rolig tempo være lurt ettersom det da er det enklere å følge instruksjonene.

Er du litt utålmodig og trenger litt mer tempo og fysisk krevende øvelser vil følgende klasser passe for deg:

I alle våre klasser er det en uhøytidelig stemning og “høyt under taket”, ingen “får til” alt, få kan ta i gulvet og vi gjør yoga i helt vanlig treningstøy. Er ikke vitsen med å trene på å holde balansen faktisk å miste den innimellom? Kommentarer fra nye deltagere har vært “jeg ble overrasket over at det er helt vanlige folk som går her.”, “hvorfor begynte jeg ikke med dette før, bare dumt å være skeptisk til å komme hit.”

Ta en titt på de forskjellige klasser, workshop og send oss mail om du har spørsmål.

Påmelding pr mail til post@iyoga.no