Yoga for syklister og løpere

Før du velge yogaklasse tenk gjennom hva du ønsker ut av yogaen og hva du vil sitte igjen med når du har vært på yoga.

Alle klasser passer i utgangspunktet for alle, våre klasser har forskjellig fokus og dekker forskjellige behov og derfor skal du velge klasse ut fra hvilket behov du ønsker å få dekket.

Som syklist og løper kan det være behov for å styrke kjernemuskulatur samt tøye og løse opp i spent og stiv muskulatur. Kombinasjon økt styrke og bevegelighet kan redusere risiko for skade samt øke dine prestasjoner.

Ønsker du primært økt bevegelighet og få gode tøyeøvelser som løser opp i stive og spente muskler vil vi anbefale Yin iYoga. Dette er en rolige yogaklasser med fokus på å tøye i store og små muskler i hele kroppen og som gir økt bevegelighet og kan redusere risiko for skader.

Ønsker du å gjøre yoga som både gir økt bevegelighet og økt styrke, anbefaler vi deg å velge dynamiske klasser.

Du kan velge mellom klasser som er fysisk krevende og klasser som har et roligere tempo med mildt styrkende øvelser.

Ønsker du fysisk krevende klasser vil følgende klasser passe for deg:

Ønsker du å delta på en klasser med et roligere tempo som både gir gode tøyeøvelser og mildt styrkende øvelser for kjernemuskulatur anbefale vi:

Er du ny med yoga kan disse klasse egne seg da de har et rolig tempo som gjør det enklere å følge instruksjonene.