Stressmestring m mediyoga

Ønsker du en klassen hvor du kan trene på å finne ro og gjøre enkeltøvelser som reduserer stress og ivaretar energibalanse er dette timen for deg.

Klassen består av pusteøvelser, enkeltstående yogaøvelser som øker sirkulasjon og bevegelighet. Disse øvelsene er inspirert av mediyoga og forskning på effekten senking av tempo kan ha på stresssystemene (parasympatiske-og sympatiske nervesystemet) i kroppen. Det gjøres avspenningsøvelser hver gang som stimulerer til å senke tempoet. Stress og Energibalanse yoga har fokus på de fem mindfulnessholdningene: Nysgjerrighet, aksept, takknemlighet, tålmodighet og samvittighet.

stressmestring kan gi:

  • Opplevelse av ro og hvile
  • Innsikt i mindfulnessholdningene
  • Lære å kjenne kroppens “gass og brems”
  • Øvelser for å regulere indre aktivitet
  • Øvelser du også kan gjøre hjemme

Aina leder klassen og du vil oppleve å bli guidet trygt gjennom øvelsene. Underveis i kurset vil du oppleve at Aina stimulerer din nysgjerrighet og tålmodighet og lar deg kjenne på aksept, takknemlighet og utfordrer din samvittighet. Med Aina sin rolige stemme og fremtoning vil du kjenne at ditt eget tempo senkes og roen kan ta plass i kropp og sinn.